Drukas resursa adrese: https://milenbaha-vsk.lv/pasakumu-kalendars/16868/daliba-latvijas-kulturas-akademijas-konkursa-10-12-klasu-skoleniem-latvijas-kulturas-kanona-vertibu-stasts-ka-lasit-ka-stastit-ka-rakstit
Drukas datums: 17:51:07 27.11.2024

Dalība Latvijas Kultūras akadēmijas konkursā 10.–12. klašu skolēniem “Latvijas Kultūras kanona vērtību stāsts: kā lasīt? kā stāstīt? kā rakstīt?”

26.11.2024

 whatsapp-attels-2024-11-27-plkst-08-35-11-1ceafda7.webp 26.novembrī Kuldīgas Mākslas namā  notika Latvijas Kultūras akadēmijas rīkotā konkursa 10.–12. klases skolēniem “Latvijas Kultūras kanona vērtību stāsts: kā lasīt? kā stāstīt? kā rakstīt?” 1.kārta, kurā piedalījas 12 Kurzemes reģiona vidusskolēnu komandas. Tai skaitā arī mūsējie - 10. klases audzēknis Gustavs Blūms, 11. klases audzēkne Agneta Muskeite un 12. klases audzēkne Elizabete Baiba Tīzenkopfa -, iegūstot 4.vietu un tiesības turpināt dalību konkursa 2.kārtā, kas notiks  2025. gada 17. janvārī Latvijas Nacionālajā bibliotēkā. 
     Paldies  latviešu valodas un literatūras skolotājai Ingunai Auziņai, kas mudināja skolēnus piedalīties šajā konkursā un ir konsultante idejas attīstīšanā un realizēšanā.

 Konkurss tiek organizēts, lai nodrošinātu skolu jaunatnes līdzdalību kultūras mantojuma popularizēšanā un komunikācijā, radītu priekšnoteikumus Latvijas kultūras mantojuma integrācijai skolēnu ikdienas dzīves praksēs, izmantojot arī digitālās vides iespējas, attīstītu skolēnos apziņu par kultūras un dabas mantojumu kā kopīgu resursu, radošu spēju un inovāciju avotu. 
     1.kārtā komandai bija uzdevums izpētīt  Kultūras kanona mājaslapu  un tajā iekļautās kultūras vērtības. Pēc tam atlasīt 1-2  komandai būtiskas, analizēt un diskutēt par vērtību nozīmi, tajās ietverto simbolu interpretācijas un vēstījuma “lasīšanas” iespējām ar klases un skolas biedriem. Tad izvēlēties kādu Latvijas iedzīvotāju grupu vai kopienu, kuru gribētu iepazīstināt ar šīm vērtībām; izpētīt šīs grupas zināšanas, izpratni un attieksmi pret izvēlētajām kultūras kanona vērtībām; atklāt, kā šīs grupas ietvaros tiek “lasīts” vērtību vēstījums un interpretēti saistītie simboli. Pēc tam attīstīt ideju par konkrētai sociālai grupai vai kopienai paredzētas grāmatas vizuālo un saturisko dizainu, izstrādāt grāmatas ieceres vizuālos (attēlu, reprodukciju, fotogrāfiju, zīmējumu u.tml.) un saturiskos elementus, plānot, kā grāmatas vēstījums sasniegs mērķauditoriju. Sagatavot prezentāciju, lai ar savu ideju  un veikumu iepazīstinātu žūriju.
     Mūsu skolēni  izvēlējās veidot savu grāmatu par Latvijas Kultūras kanonā iekļauto Kārļa Mīlenbaha sastādīto  „Latviešu valodas vārdnīcu”.
     Veiksmi idejas realizācijā!

lkkk.webp819dcbb6ab001e048051f5d5963d6792.webpwhatsapp-attels-2024-11-27-plkst-08-34-50-05db5f9d.webpwhatsapp-attels-2024-11-27-plkst-08-34-50-c34a789a.webpwhatsapp-attels-2024-11-27-plkst-08-35-11-1ceafda7.webpwhatsapp-attels-2024-11-27-plkst-08-35-11-cc28a3c2.webpdiploms.webp