2021./2022. mācību gadā Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola realizē Erasmus + projektu“Follow the Yellow Brick Road wit MI Theory”.
Un tā agrā 2. aprīļa rītā no Rīgas uz Itālijas pilsētu Montefjaskone dodas piecas Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskolas skolotājas – Danuta Dude, Ieva Rožkalne, Ineta Krūmiņa, Lāsma Mūrniece, Danuta Eva Bite. Kā arī projektā piedalījās četras 8.b klases skolnieces Paula Lietiņa, Sabīne Truhņēviča, Estere Bondarenko un Tīna Keita Ceiča.
Itālija mūs sagaida ar brīnumjaukām pavasara vēsmām. Pirms došanās uz Montefjaskoni, esam noskaņojušās uz īsu ekskursiju Romā. Mūsu pirmais apskates objekts ir Vatikāns jeb Vatikāna Pilsētvalsts Romas centrā, kur iepazīstamies ar Svētā Pētera baziliku, kas ir Romas pāvesta mājvieta. Pašreizējais bazilikas izskats ir no 16. gadsimta un ir nozīmīgs svētceļotāju galamērķis. Vairākas reizes liturģiskajā gadā bazilikā vai blakus esošajā Svētā Pētera laukumā pulcējas cilvēki, lai uzklausītu Romas pāvesta runu. Tālāk dodamies aplūkot Pantenonu un Piazza Navona. Laika apstākļi mūs vairs nelutina – lietus, krusa, pērkona negaiss, bet tas mums netraucē redzēt Trevi strūklaku, Kolizeju, Romas forumu un Venēcijas laukumu. Dienas noslēgumā vēl iespaidīgais Ponte Sant'Angelo un tad jau esam viesnīcā, lai jau svētdienas rītā dotos uz Romas lidostu sagaidīt poļu delegāciju un kopīgi dotos apmēram 100 kilometru garā ceļā uz ziemeļiem no Romas – Montefjaskones pilsētu. Drīz vien pasažieru skatam paveras varenie Apenīnu kalni, kuri stiepjas gandrīz visas Apenīnu pussalas garumā – Itālijas un Sanmarīno teritorijās. Ziemeļaustrumos Apenīnu kalni savienojas ar Alpiem. Kalnu piekājē izveidotas vīnogu audzes un olīvkoku dārzi, drīz vien jau esam Montefjaskone un ar patīkamu satraukumu gaidām pirmo darba dienu, kura sākas ar vizīti I.I.S.S. “Carlo Alberto Dalla Chiesa” licejā Montefiascone skolā, kur skolas skolēni mūs laipni iepazīstina ar San Flaviano , kas ir romānikas stila Romas katoļu baznīca, Rocca dei Papi viduslaiku cietoksni. Atgriežamies skolā, sākas mācību aktivitātes skolēniem un skolotājiem. Projektā piedalās piecas valstis – Latvija, Polija, Ziemeļmaķedonija, Spānija un Turcija. Pirmā aktivitāte ir kā ledus laušana starp projekta dalībniekiem – iepazīšanās aktivitāte. Kamēr skolēni aktīvi debatē par skolas formu priekšrocībām un trūkumiem, skolotāji papildināja savas zināšanas, kā mācību procesā veiksmīgāk izmantot skolēnu domāšanas procesu, ņemot vērā katra skolēna spēcīgākās mācīšanās prasmes - verbālās/lingvistiskās, loģiskās/matemātikas, vizuālās/telpiskās, ķermeņa/kinestētiskās, muzikālās/ritmiskās un naturālistiskās inteliģences. Nākamajās dienās savas zināšanas papildinām lekcijā par intelekta teorijām, bet praktiski noteicām arī savas stiprās puses. Apgūstam, kā mācību procesā izmantot dažādus daiļdarbus. Praktiski to izspēlējām izmantojot “Oza zemes burvis”.
Uzņēmējvalsts ir parūpējusies, lai projekta dalībniekiem starp mācībām būtu iespējams iepazīties ar ģeogrāfiskiem un kutūrvēsturiskiem objektiem tuvākajā apkārtnē. Neaizmirstami atmiņā paliks iespaidīgais Bolsēna krāterezers ar bambusa audzēm un bazalta iežiem krastos, kā arī izcili ainaviskā Tirēnu jūra, Bomarzo svētais mežs un Svētā Patrika aka (Orvjeto izcilākā vieta, kur mūsdienu apmeklētāji joprojām var šķērsot akas 248 pakāpienus, kas ir pietiekami lieli, lai tajās varētu izmitināt ēzeļu baru, kas kādreiz tika izmantots, lai nogādātu ūdeni virszemē).
Brīvajā laikā skolotāji iepazīstināja ar savu valstu populārākajām dziesmām un kopīgi nodziedāja Eiropas Savienības himnu. Projekta noslēguma dienā aizraujoša bija darbošanās dažādās radošajās darbnīcās kopā ar bērniem, kuriem ir īpašas vajadzības.
Projektā guvām gan jaunas zināšanas un idejas turpmākajam darbam, gan neizdzēšamus iespaidus par Itālijas dabu un kultūru.
Ģeogrāfijas skolotāja Ineta Krūmiņa