Lapas karte
Kad sauso, tveicīgo vasaru pasteidzies nomainīt rudens drēgnais pieskāriens, arī skolotājiem beidzies atvaļinājumu laiks. Lai iesildītos, smeltos idejas jaunajam darba cēlienam, Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskolā 24.un 25 augustā tika rīkotas skolotāju metodiskā dienas.
Pirmajā dienā pieredzē dalījās 3 kolēģi. Divi no viņiem šovasar pabeiguši mācības kādā no augtākās izglītības iestādēm. Elīza Vītola, kam šis ir jau otrais maģistra diploms, pastāstīja kolēģiem, ko viņa divu gadu garumā darījusi, lai aizstāvētu maģistra darbu “Sociālā dienesta un izglītības iestādes sadarbība darbam ar sociālā riska ģimenēm Kandavas novadā”. Savukārt Gatis Frīdenbergs kolēģus iepazīstināja ar sava bakalaura darba ”Jaunā mācību satura izstrāde un aprobācija kompetencēs balstītās attālinātās mācībās pamatskolas klasēs” rezultātiem.
Angļu valodas skolotāja Inese Ozola-Zaļā šovasar ar kolēģiem pieredzē dalījās jau otro reizi un neskopojās ar padomiem, ko ieguvusi pavasarī, mācoties ASV, un kas var noderēt jebkura skolotāja darbā.
Pateicoties ERASMUS+ programmai un mūsu koordinatorei Danutai Dudei, 7 Kandavas K.Mīlenbaha vidusskolas pedagogi šovasar izmantoja brīnišķīgo iespēju ceļot un ceļojumā mācīties jeb profesionāli sevi pilnveidot. Tāpēc 25.augustā skolas aktu zālē projekta dalībnieces dalījās ar citiem skolas skolotājiem par vasarā kursos redzēto, dzirdēto, apgūto, piedzīvoto.
Lasīt visu ziņu (18)“Vides un āra izglītība”
Projekts Nr. 2020-1-LV01-KA101-077226
Profesionālās pilnveides kursus Islandē “Environmental and Outdoor Education” no 24.-30.jūlijam apmeklēja Kandavas K.Mīlenbaha vidusskolas skolotāja Ināra Batņa.
Gribu sākt ar ķīniešu atziņu, kuru dzirdēju no kursu organizatoriem: “ Ja tu plāno gadu uz priekšu – sēj rīsus, ja tu plāno vairākus gadus- stādi kokus, bet ja tu plāno gadsimtu – izglīto cilvēkus…”.
Pandēmijas laiks ar attālināto mācību organizēšanu arvien noteiktāk liek domāt par skolēnu mācīšanos ārpusklases vidē, tādejādi padarot drošu skolēnu savstarpējo komunikāciju un reizē mācību satura jēgpilnu apguvi. Jaunā kompetenču izglītība un planētas ilgtspējīgas attīstības nodrošināšana liek dažādot metodes un paņēmienus pārveidotā mācību satura apguvē, īpaši dabaszinībās, tāpēc šo metožu izmantošana kļūst arvien aktuālāka skolotāju profesionālajā varēšanā.
Lasīt visu ziņu"Publiskā runa un prezentēšanas prasmes”
Projekts Nr. 2020-1-LV01-KA101-077226
Pašā vasaras vidū no karstās Latvijas uz vēl karstāko Sicīlijas salu Itālijā devās angļu valodas skolotāja Maija Kesenfelde, lai pilnveidotu savas zināšanas un prasmes Erasmus + profesionālās pilnveides kursos “Public Speaking and Presentation Skills” (Publiskā runa un prezentēšanas prasmes), kurus organizēja Erasmus Learning Academy Palermo pilsētā no 24. līdz 31. jūlijam.
Kursos kopā piedalījās 13 skolotāji – 5 no Polijas, 3 no Grieķijas, 2 no Spānijas un pa vienam no Ungārijas, Lietuvas un Latvijas. Visi dzīvoja vienā viesnīcā, kuras konferenču zālē ar skaistu skatu uz Vidusjūru notika paši kursi. Tos vadīja itālis Francesco Tarantino ar asistenti Giulia Amato. Katru dienu kursi notika no astoņiem rītā līdz pusdiviem pēcpusdienā, bet pēc mācībām devāmies dažādās ekskursijās gan apskatot ievērojamākās vietas pilsētas centrā, gan dodoties uz citām Sicīlijas pilsētām – Cefalu un Mondelo, kas izceļas ar bagātu kultūrvēsturisko mantojumu un brīnišķīgām pludmalēm.
Lasīt visu ziņu“Mācīšanās ārpus klases telpām”
Projekts Nr. 2019-1-LV01-KA101-060126
Adrenalīna dzēliens, vēders nedaudz saspringst, un lidmašīna atraujas no zemes. Jau bija aizmirsies, cik pārsteidzoši ir lidot. Zem lidmašīnas spārniem paliek Zemgales “rūtotais lakats”. Ir vakars. Mēs lidojam uz dienvidiem. Ātri satumst.
Ir skaidra nakts. Pilsētiņas un ciemi samtainajā tumsā mirdz kā dārgakmeņi. Un tad nekā. Tikai melna tumsa. Mēs lidojam virs Vidusjūras.
Salonā kņada. Bērni čalo latviešu un krievu valodā. Jaunas ģimenes no + 320C Latvijā dodas uz +320C Kiprā atpūsties, sauļoties, peldēties. Savādi…
Kad nolaižamies, ir jau pēc pusnakts. Kipra mūs sagaida silta, tvanīga, pat tumīga un nepazīstamas ziedu smaržas piesātināta. Kāds ducīgs vīrs tur rokās papīra lapu ar uzrakstu “Ieva Rožkalne“. Tas ir mūsu taksists. Mēs iebraucam melnajā Kipras naktī. Dodamies uz kursu norises vietu Limasolu.
Lasīt visu ziņu“Digitālo stāstu veidošana klasē”
Projekts Nr. 2019-1-LV01-KA101-060126
2020./2021. mācību gadā Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola realizē Erasmus+ projektu pedagogu profesionālajā pilnveidē (Projekta Nr: 2018-1-LV01-KA101-046808). Projektā ir iesaistīti vairāki pedagogi, kuriem ir iespēja apmeklēt dažādus profesionālās pilnveides kursus dažādās ES valstīs. Vienu no šīm iespējām izmantoju arī es, latviešu valodas un literatūras skolotāja Kristīne Čākure, dodoties uz Portugāli, kur no 12.līdz 16. jūlijam piedalījos European Exchange kursos “Digital Storytelling in the Classroom”. Šo kursu vadītājs kopš 2016.gada ir Axel Wiczorke, kurš pēc muzikoloģijas, socioloģijas un literatūras studijām ir beidzis arī filmu veidotāju skolu Berlīnē un pats ir izveidojis praktisku ceļvedi filmu veidotājiem un stāstniekiem “Idejas, kā tās atrast vai kā būt radošam”.
Lasīt visu ziņu“Konfliktu vadība, emocionālā inteliģence un iebiedēšanas novēršana”
Projekts Nr. 2019-1-LV01-KA101-060126
Turpinot realizēt Erasmus+ projektu pedagogu profesionālajā pilnveidē “Sadarbību veicinoša mācību vide un starpdisciplinārās prasmes Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskolā” mācību mobilitātē devās mūsu skolas skolotāja Sanita Celma.
Sākotnēji kursu apmeklējums bija plānots 2019./2020. mācību gada ietvaros, taču Covid-19 pandēmijas radīto ceļošanas ierobežojumu dēļ netika realizēts. Tādejādi kursi “Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention” norisinājās Europass Teacher Academy skolā Florencē no 12. – 17.jūlijam, 2021.gadā.
Cik ļoti mums pietrūks šī gada 12.klases, kas savu klases audzinātāju mīļi dēvē par bišu māti Ivitiņu, visticamāk skolā jutīsim rudenī... Šīs 28 čaklās, radošās, talantīgās bitītes it kā nemanāmi ir paspējušas būt visur – gūt panākumus sportā, mācību priekšmetu olimpiādēs un konkursos, darboties skolas parlamentā, spēlēt teātri, dziedāt un spēlēt skolas vokāli instrumentālajā ansamblī “Skandālis”, dziedāt korī, vadīt pasākumus u.c. Turklāt to visu divpadsmitie spējuši lieliski savienot ar mācībām, par ko liecina gan lieliskie centralizēto eksāmenu rezultāti, gan arī skolas vēsturē nebijis atzinību skaits par augstiem vidējiem mācību sasniegumiem, kas ir virs 8,5 ballēm.
Lasīt visu ziņu (20)