Lapas karte
No 4. līdz 9.jūlijam piedalījos Erasmus+ programmas Europass Teacher Academy rīkotajos kursos “Digital Tools for Cultural Heritage Education” Splitā, Horvātijā.
Pirmajā kursu dienā notika dažādas iepazīšanās aktivitātes un katrs dalībnieks uzstājās ar prezentāciju, iepazīstinot ar sevi, savu valsti, pilsētu un skolu. Bija iespēja uzzināt par Itālijas, Portugāles, Ungārijas, Spānijas, Polijas, Čehijas, Horvātijas un Rumānijas kultūru un izglītības sistēmu. Vakarā kursu dalībnieki gida pavadījumā apmeklēja Romas imperatora Diokletiāna pili, kas veido daļu Splitas vecpilsētas un ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā.
Otrā kursu diena bija Horvātu valsts svētku diena (Uzvaras un dzimtenes pateicības diena) un pašiem horvātiem brīvdiena, taču mums mācības notika. Uzzinājām, kā praktiski darboties un mācību procesā iekļaut runājošus attēlus ar ChatterPix Kids, un izveidojām savas tautas pasakas e-grāmatu ar Book Creator, ar kuru pēc tam varēja iepazīties pārēji kursu dalībnieki. Uzzināju arī par pedagogiem noderīgu vietni Edutopia, kurā atrodami pasaules valstu skolotāju pieredzes stāsti, video.
Trešajā dienā klausījāmies horvātu valodas un literatūras skolotājas pieredzi par digitālo stāstu stāstīšanas projektiem vidusskolēniem. Apmeklējām Etnogrāfisko muzeju, meklējot līdzīgo ar savas tautas kultūru. Tajā bija apskatāmas dažādas kolekcijas – apģērbs, ieroči, darbarīki, rotas, mēbeles, rokdarbi, sadzīves lietas, kā arī fotogrāfiju izstāde “Drop by drop”. Uzzināju, kā pielietot Photosafari. Veidojām ar Canva muzeja afišu, kurā izmantojām muzejā uzņemtos foto.
Lasīt visu ziņuNo 27. jūlija līdz 5. augustam Angra do Heroísmo, Portugālē, 11 dalībnieki no 5 valstīm piedalījās profesionālās pilnveides kursos Interactive English Methodology, ko vadīja Erasmus+ eksperte Graça Coelho. Kursu sākumā dalībnieki kopīgi noteica mērķus, lai radītu uz sadarbību vērstu, atbalstošu un radošu mācību vidi. Iepazīstinot ar sevi un prezentējot savas valstis, katrs guva iespēju labāk izprast pārējos dalībniekus, tādējādi nodrošinot veiksmīgu sadarbību visa kursa laikā.
Mācību process bija veidots, apvienojot tradicionālās mācību metodes ar neformālās izglītības pieejām. Īpaša uzmanība tika pievērsta komunikatīvajai valodas apguvei – dalībnieki guva iespēju iejusties skolēnu lomā, veicot dažādas praktiskas aktivitātes gan telpās, gan ārpus tām. Mācībās tika piedāvāti praktiski piemēri, kā attīstīt sarunvalodu, praktizējot reālās dzīves situācijās pielietojamo vārdu krājumu.
Lai mācības padarītu vēl interesantākas, kursa dalībnieki devās pilsētas ielās, iepazīstot portugāļu ikdienu, kultūru un vēsturi. Šīs pieredzes laikā tika gūti reāli piemēri interaktīviem valodas uzdevumiem, kā arī izmēģinātas digitālās viktorīnās, kas attīsta vārdu krājumu, klausīšanās prasmes un spēju saprast dzirdēto tekstu.
Aizvadījām vairākas īpaši vērtīgas un aizraujošas nodarbības brīvā dabā, kur katra mijiedarbība – sākot ar jautājumu uzdošanu un beidzot ar norādījumu izpildi - stiprina klausīšanās, runāšanas un komunikācijas prasmes, vienlaikus veicinot pārliecību par savām angļu valodas zināšanām.
Aktīvi darbojoties, ikviens no kursa dalībniekiem pārliecinājās, ka valodu var apgūt gan klasē, gan ārpus tās, izmantojot daudzveidīgas metodes, kas apvieno praktisku kontekstu ar spēļu elementiem. Šādas pieejas mērķis ir attīstīt plūdenu un pārliecinošu valodas lietojumu, ļaujot brīvi komunicēt dažādās reālās dzīves situācijās.
Šī pieredze pierādīja – valodu var apgūt radoši, aktīvi un ar prieku!
Lasīt visu ziņuNo 21. līdz 25. jūlijam papildināju savas zināšanas kursos "The Best Digital Tools for Language teachers" Barselonā, Spānijā. Kursos bija iespēja iepazīties ar vēl 8 angļu valodas skolotājiem no vairākām Eiropas Savienības valstīm - Čehijas, Polijas, Beļģijas, Ungārijas, Vācijas un Itālijas. Bija ļoti interesanti un vērtīgi nedaudz vairāk iepazīt citu valstu pieeju izglītībai un mācīšanās procesam, saprotot, cik reizē līdzīgi un dažādi esam, un ka varam ne tikai mācīties no citiem, bet arī parādīt, ko varam un darām mēs Latvijā.
Pirmajā kursu dienā kursu vadītāja sniedza nelielu ieskatu Barselonas vēsturē, kā arī ieteica vietas, ko noteikti apskatīt, ēdienus un dzērienus, ko nobaudīt. Savukārt, kursu dalībnieki sniedza īsu ieskatu par sevi, savu valsti un skolu. Grupas saliedēšanas nolūkos izspēlējām arī dažas spēles, stiprinot kopības sajūtu. Nākamajā dienā aktīvi sākām darboties ar dažādiem digitāliem rīkiem - guvām ieskatu, kā efektīvāk strādāt ar MI rīkiem - Chat GPT un Gemini. Tomēr lielāka uzmanība tika veltīta vietnei Curipod.ai, kurā veidojām paši savas stundas ar MI palīdzību, tās rediģējām un testējām viens otra izveidotās stundas. Vēl tikām iepazīstināti ar "Storybots' jeb stāstu robotiem, kurus skolotājs var izveidot kā palīgus skolēnam rakstīšanas prasmju uzlabošanai, izmantojot school.ai. Trešdien klase tika nomainīta pret Kataloniešu Nacionālās Mākslas muzeju, kur apguvām māksliniecisko domāšanu, strādājām pie domāšanas rutīnām. Šie interaktīvie uzdevumi lika aizdomāties par to, kā šos domāšanas uzdevumus iekļaut arī ikdienas stundās. Nakamajā dienā turpinājām apgūt digitālos rīkus - kā vienu no vērtīgākajiem varu nosaukt Briskteaching, kas skolotājam sniedz iespēju jebkuru digitālu tekstu pārvērst un pielāgot savu skolēnu vajadzībām, veidojot dažāda veida uzdevumus; kā arī pārbaudīt, vai skolēns savā darbā ir izmantojis Mi. Piektdienā ļoti radoši darbojāmies ar mākslinieciskākiem rīkiem - programmu, kas veido prezentācijas vai video balstoties uz doto tekstu - gamma.app un lumen5.com. Kursu noslēdzām sniedzot atgriezenisko saiti viens otram un izveidojot dziesmu ar MI palīdzību par kursu pieredzi Barselonā, kas izvērtās par ļoti aizraujošu aktivitāti. Protams, pirms došanās mājup, saņēmām kursu apliecības un apmainījāmies ar kontaktinformāciju.
Lasīt visu ziņuNo 7. jūlija līdz 11. jūlijam man tika dota iespēja apmeklēt Erasmus + kursus “Mindfulness” Tenerifē. Kursos piedalījās skolotāji no Polijas, Ungārijas, Īrijas un Latvijas.
Kursu ievadā vadītāja Gabriela lika aizdomāties, kas ir apzinātība, ko tā nozīmē tev un, ko tu dari, lai to attīstītu.
Kursi sastāvēja no divām daļām – praktiskās un teorētiskās. Diena iesākās ar praktiskām jogas nodarbībām 2 stundu garumā okeāna krastā. Pēc tam vērtīga informācija par uzmanību un koncentrēšanos, kā arī elpošanas vingrinājumu nozīmi un ietekmi uz ķermeni. Kursos tika skartas ļoti nozīmīgas tēmas kā apzināta ēšana, domu, emociju un ķermeņa sajūtu savienošana, reakcijas uz stresu un stresa atbrīvošanas tehnika, prāta iepazīšana, atbrīvošana un trenēšana.
Brīvajā laikā, protams, Tenerifes salas daudzveidīgās dabas un ēdienu iepazīšana un okeāna baudīšana.
Paldies projekta koordinatorei Danutai Dudei par doto iespēju. Novēlu katram kolēģim apmeklēt šāda veida kursus, kuri māca sakārtot savu prātu un ķermeni.
Ginta Immermane
Lasīt visu ziņuĻoti lepojamies ar saviem skolēniem, kas šovasar piedalījās Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos. Milzīgs paldies viņu skolotājām Inesei un Ivitai. Paldies arī skolotājai Aivai, Lāsmai, Antrai un Danutai, kas nedēļas garumā uzņēmās rūpes par bērniem.
Arī mūsu skolas skolēni jau devušies uz Rīgu, lai piedalītos XIII Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos. Lai raits solis dejotājiem un skanīgas balsis meiteņu korim, lai visiem veiksme, izturība un labs garastāvoklis šai svētku nedēļā!
Vēlos padalīties ar iespaidiem "ERASMUS+" kursu ietvarā "Kreativer Unterricht Deutsch als Fremd- und als Zweitsprache: Interaktive Methoden" kas norisinājās š.g. Diseldorfā no 30. jūnija līdz 4. jūlijam. Šī bija vērtīga pieredze, kas sniedza jaunas atziņas un praktiskas iemaņas digitālo rīku izmantošanā mācību procesā.
Mācības notika IIK (Vācijas starptautisko komunikāciju institutīs) telpās un programma bija piesātināta ar aktuālām tēmām. Pirmajā dienā, 30. jūnijā, pēc sirsnīgas sagaidīšanas un organizatoriskām lietām, mēs iepazināmies ar tehnikas un planšetdatoru lietošanas pamatprincipiem. Pēcpusdienā devāmies aizraujošā Diseldorfas vecpilsētas ekskursijā, kuras laikā uzzinājām par pilsētas vēsturi, tās kultūru un aktualitātēm.
Otrā diena, 1. jūlijs, bija veltīta sadarbības rīkiem un lietotnēm. Praktiski izmēģinājām dažādus digitālos rīkus, kas veicina sadarbību klasē ( https://tlk.io/, https://garticphone.com/de ), kā arī apguvām radošās rakstīšanas metodes. Pēcpusdienā pievērsāmies audiouzdevumu un podkāstu veidošanai un didaktiski prasmīgai izmantošanai ( https://elevenlabs.io/ , https://notebooklm.google/ ).
2. jūlijā galvenā tēma bija "gamification" jeb spēļošana, kas vērsta uz jaunāko klašu skolēnu motivācijas celšanu. Uzzinājām, kā ar spēļu elementiem padarīt mācību procesu aizraujošāku un efektīvāku. Pēcpusdienā iepazināmies ar ChatGPT un citiem rakstīšanas rīkiem, pētot mākslīgā intelekta pielietojumu skolotāju darbā.
3. jūlijā fokusējāmies uz stāstu veidošanu un "Edu-Breakouts", mācoties paši rakstīt vai likt skolēniem veidot mācību scenārijus. Pēcpusdienā sākām projektu darbu pie pašu vajadzībām atbilstoša digitāla mācību materiāla izstrādes izmantojot https://bookcreator.com/ vai https://genially.com/ . Šeit ir mans izveidotais mācību materiāls, kuru plānoju izmantot mācību stundās par tēmu prievārdu lietošana vācu valodā ar akuzatīvu vai datīvu https://app.bookcreator.com/l/...
Noslēdzošajā dienā, 4. jūlijā, mēs prezentējām savu izveidoto digitālo mācību materiālu. Prezentējām un diskutējām par izveidotajiem mācību materiāliem , saņemot vērtīgas atsauksmes un ieteikumus. Pēc tam notika kursu noslēgums, atsauksmju sniegšana un organizatoriskās lietas.
Lielu daļu nodarbību vadīja Eva-Lisa Finzi, kura ir arī IIK tālākizglītības programmu vadītāja. Dažas nodarbības vadīja arī Sigruna Peila.