Lapas karte
Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola

ERASMUS+ profesionālās pilnveides kursi Barselonā

grupa.jpgNo 1.-6. jūlijam Barselonā, Spānijas ziemeļaustrumos, notika profesionālās pilnveides kursi  "Māksla kā terapija: pašizpausme un īpašās vajadzības mākslas izglītībā". ("Art as Therapy: self-expression and special needs in art education".) 

Kursus vadīja ļoti talantīgā un ekspresīvā - Marta Mandolini, Europass Skolotāju akadēmijas pasniedzēja - trenere. Marta ir psihologs, kura ir specializējusies vizuālajā mākslā, un vairākus gadus strādā par skolotāju treneri, dzīves treneri (Life Coach) un mākslas terapeiti Florencē un Barselonā.

Šoreiz ERASMUS+ profesionālās pilnveides kursos “Māksla kā terapija…”  mācīties bija aizbraukusi Kandavas K.Mīlenbaha vidusskolas vizuālās mākslas skolotāja Dace Kalmane.

Man ļoti liels prieks un gandarījums par doto iespēju apmeklēt šāda līmeņa kursus ar tik profesionālu pasniedzēju un  augsti novērtēto Barcino School  www.barcinoschool.com

Mācībās piedalījās skolotāji no vairākām Eiropas valstu skolām – ĪRIJAS, ANGLIJAS, UNGĀRIJAS, VĀCIJAS, SOMIJAS, KIPRAS un LATVIJAS

Kursu mērķis: Pilnveidot skolotāju zināšanas par netradicionālām vizuālās mākslas tehniku apguves iespējām, kas balstītas uz mākslas terapijas metodēm.  Nostiprināt dalībnieku prasmes organizēt nodarbības aktīvā un aizraujošā veidā, galvenokārt koncentrējoties uz mācīšanos un veicot uzdevumus, izmantojot dažādus mākslas tehniskos un psiholoģiskos paņēmienus.

Galvenie kursos aplūkotie temati:                                                                    

  • Māksla kā pasaules un sevis izzināšanas veids.
  • Kā māksla dod iespēju cilvēkam atklāt un risināt savas problēmas.
  • Kā māksla ļauj cilvēkam attīstīt sevi radoši un daudzpusīgi.
  • Kā mākslas izmantošana mākslas terapijā atšķiras no citiem mākslas izmantošanas veidiem un kā mākslas terapijas metodes pielietot skolu mācību procesā.
  • Kā mākslas terapijā aicināt cilvēku savas domas , jūtas un pārdzīvojumus uzgleznot, uzzīmēt, izveidot kolāžu, vai izveidot no māla vai cita materiāla un mākslinieciskās izteiksmes veida.
  • Kā mākslas terapijā izmantot gan vārdu, gan bezvārdu valodu

Mācījāmies strādāt ar savu intuīciju. Zīmēšanas / gleznošanas / veidošanas/ radīšanas aktivitātes var piedalīties droši jebkurā vecumā un jebkurā pieredzes līmenī - nedomājot par estētiskiem rezultātiem. Apguvām kā brīva mākslas veidošana ļauj mums nekavējoties atklāt mākslas tapšanas prieku. Neakadēmiskie vingrinājumi un radošās mākslas paņēmieni noveda kursu dalībniekus pie personīgas mākslas koncepcijas izstrādes, atraisīja mūsu  radošo potenciālu,  ļāva justies brīvi tukša audekla priekšā, aktivizēja radošu pieeju dzīvei un no jauna deva enerģiju ķermenim un prātam. Iegūtās zināšanas varam integrēt vizuālās mākslas stundu procesos. 

Ņemot vērā ka mācības notiek Vidusjūras krastā un Barselona ir Katalonijas, kā arī visas valsts otra apdzīvotākā pilsēta pēc Madrides un ir galvenais  ekonomikas un kultūras centrs, kā arī jau mums visiem zināms, ka Barselona ir slavena ar savdabīgā arhitekta Antonio Gaudí darbiem - mācības telpās tika līdzsvaroti sadalītas ar mācību braucieniem uz dažādām kultūrvēsturiski un mūsdienīgi aktuālām vietām  Barselonas teritorijā.

SAGRADA FAMILIA   

PARK GUELL   

CASA BATLLO CASA MILA / PEDRERA

RECINTE MODERNISTA 

HISTORY MUSEUM     

PICASSO MUSEUM  

MIRO FUNDACION

CAIXA FORUM

MUSEUM OF NATIONAL CATALAN ART

PALAU DE LA MUSICA CATALANA

 Visas mācību aktivitātes bija ļoti pilnveidojošas un iedvesmojošas. Ļoti vērtīga ir šī iespēja satikt un iepazīt kolēģus no citām Eiropas skolām un iepazīt viņu darba pieredzi un domas par skolēniem apgūstamām tēmām un darba paņēmieniem, kā arī iepazīt pasaules dažādās kultūrvēsturiskās vietas un modernās pilsētas.

Dace Kalmane, Vizuālās mākslas skolotāja


bars_1.jpg bars_5.jpg bars_6.jpg bars_2.jpg bars_4.jpg bars_3.jpg bars_7.jpg bars_8.jpg barselona.jpg darbs.jpg grupa.jpg marta.jpg


<>


Jaunākās galerijas