Lapas karte
Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola

Mobilitāte Horvātijā 6.-10.03.2023.

img3280.jpgNo 6. līdz 10. martam 8.a klases skolēni Elēna Āboliņa, Katrīna Krautmane, Mariss Sterķis un 8.b klases skolēni Elīna Karole un Patriks Rencis kopā ar skolotājām Indru Bāliņu, Elīzu Vītolu un Danutu Dudi piedalījās Erasmus+ projekta “IDEAS” mobilitātē Zagrebā.

Svētdien 5.martā 10.30 visi tikāmies pie skolas, lai dotos uz lidostu. Uz Zagrebu lidojām ar pārsēšanos. Vispirms aizlidojām uz Varšavu un no Varšavas lidojām uz Zagrebu. Zagrebā ieradāmies 18.00. No lidostas ar sabiedrisko autobusu devāmies uz viesnīcu. Viesnīcā nolikām mantas un devāmies apskatīt viesnīcas apkārtni un paēst vakariņas.

Pirmdiena 6.marts.

No rīta paēdām brokastis un pulksten 10.00 visas projektā iesaistītās delegācijas pie viesnīcas gaidīja autobuss, lai vestu uz Osnovna skola brace Radic skolu. Kopā ar mums brauca zviedru un turku bērni un skolotājas. Pie skolas mūs sagaidīja horvātu skolēni un projekta organizatores. Katram dalībniekam bija sagatavotas nelielas dāvaniņas. Tālāk sekoja svinīgs projekta atklāšanas pasākums. Pasākumā visus dalībniekus ar apsveikuma runu sveica skolas direktors, uzstājās skolas bērni ar dziesmām un dejām. Pēc pasākuma mūs iepazīstināja ar skolu. Katrai delegācijai bija atbildīgie horvātu skolēni, kuri izvadāja pa skolu un tās apkārtni. Pēc ekskursijas pa skolu visi devāmies uz sporta zāli, kur skolēniem tika mācītas horvātu dejas.  Pēc pusdienām skolas ēdnīcā devāmies atpakaļ uz viesnīcu. 17.00 vakarā horvātu organizatores mūs sagaidīja pie viesnīcas. Mums pievienojās arī Itālijas un Maltas delegācijas, kuras ieradās tikai šodien. Visi kopā devāmies uz Zagrebas vecpilsētas centru, kur radām nelielu ieskatu par Zagrebas ievērojamākajām vietām. Pēc ekskursijas katra delegācija devās izvēlēties sev vakariņu vietu.

Otrdiena 7.marts.

Pēc brokastīm visas delegācijas tikās pie viesnīcas, lai dotos uz laukumu pie dzelzceļa stacijas, kur mūs sagaidīja gide. Tikām iepazīstināti ar Zagrebas vēsturi un ievērojamākajām vecpilsētas vietām. No kalna pavērās skaists skats uz visu pilsētu. Pēc 4 stundu ekskursijas devāmies uz pusdienām vietējā kafejnīcā, kur garšīgi paēdām. Pēc pusdienām devāmies uz viesnīcu atpūsties. Vakariņojām picērijā.

Trešdiena 8.marts.

Paēduši viesnīcā brokastis devāmies uz skolu, lai strādātu pie projekta. Skolēni tika sadalīti pa komandām un katra komanda sagatavoja materiālus,  lai apgūtu aplikācijas “Stop motion” lietošanu. Pēc nodarbības tika organizētas sporta spēles starp komandām. Sporta spēles pirms skolēniem izmēģināja arī skolotāji. Paēduši pusdienas skolas ēdnīcā devāmies ar autobusu atpakaļ uz viesnīcu. Vakarā devāmies pastaigā pa vecpilsētu un vakariņojām vietējā kafejnīcā.

Ceturtdiena 9.marts.

Rīta puse mums bija brīva. Ārā bija +16 grādi. Devāmies aplūkot vietējo botānisko dārzu, kur jau ziedēja krokusi un sniegpulkstenīši.  Tālāk devāmies uz Teslas muzeju. Iepazināmies ar ugunsdzēsēju seno aprīkojumu, senajiem motocikliem, kalkulatoru vēsturi u.c. Skolēni varēja redzēt arī seno zobārstniecības kabineta aprīkojumu. Muzeja eksponāti bija izvietoti divos stāvos. Paēdām pusdienas picērijā un devāmies uz viesnīcu atpūsties, lai 15.00 dotos ar autobusu uz skolu. Skolā skolēnu komandas pabeidza darbu pie aplikācijas un sagatavoja darbu prezentāciju. Pēc darbu prezentācijas kopīgi paēdām vakariņas un tad devāmies uz sertifikātu pasniegšanu. Pēc sertifikātu saņemšanas sekoja diskotēka visiem dalībniekiem. Pēc diskotēkas visi devāmies atpakaļ uz viesnīcu.

Piektdiena 10.marts.

No rīta dodamies ekskursijā uz neandertāliešu muzeju Krapinā.  Sākumā noskatījāmies filmu par neandertāliešu dzīvi. Tikām sadalīti divās grupās, lai gida pavadībā aplūkotu muzeja eksponātus. Varējām iepazīties ar zemes attīstību līdz pat mūsdienām. Beidzot muzeja apskati varēja pastaigāt pa apkārtējo parku ar koka skulptūrām. Pie autobusa visi projekta dalībnieki apēda pa hamburgeram un iedzēra sulu, kopīgi nofotografējāmies un devāmies atpakaļ uz viesnīcu atpūsties. Pie viesnīcas atvadījāmies no pārējiem projekta dalībniekiem. Zagrebā mūs sagaidīja pavasarīgs lietus, kas izmainīja mūsu dienas plānus. Skolēni devās uz viesnīcas sporta zāli pasportot. Vakarā devāmies uz vecpilsētu pastaigāties un iegādāties suvenīrus mājiniekiem. Vecpilsēta mūs sagaidīja ar uzziedējušām magnolijām. Paēdām garšīgas vakariņas un gājām uz viesnīcu sakārtot ceļasomas. Nelielas atvadas skolēnu grupas sarīkoja viesnīcā.

Sestdiena 11.marts

Agri ceļamies, lai paēstu brokastis un 8.00 dodamies ar autobusu uz lidostu. Lidojam no Zagrebas uz Varšavu un tad no Varšavas uz Rīgu. Rīga mūs sagaida sniegota, bet esam priecīgi, ka drīz satiksim savus mājiniekus un varēsim izstāstīt par gūtajiem iespaidiem.