Lapas karte
Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola

MOBILITĀTE ITĀLIJĀ 5.-12.11.2022.

img1605.jpgNorises laiks: 05.11.2022. - 12.11.2022"
Dalībnieki 8.a un 8.b klases skolēni: Kate Ābele, Annika Naneta Millere, Gustavs Blūms, Kristers Putnāns, Daniels Teterovskis Skolotāji: Danuta Dude, Elīza Vītola, Ilze Plezere

Sestdiena – pirmā diena – brauciens uz Itāliju.

Plkst.13.00 visi tiekamies pie skolas, atvadāmies no vecākiem un ar autobusu dodamies uz lidostu. 3 stundu lidojums, un tumsā nolaižamies Romas lidostā. Paņemam bagāžu un braucam ar autobusu uz vilciena staciju. Brauciens ar vilcienu, izkāpjam un dodamies meklēt viesnīcu. Pēc nelielas maldīšanās atrodam viesnīcu, noliekam savas mantas un dodamies apskatīt naksnīgo Romu. Aizejam uz slaveno Kolizeju, apskatām citas vecpilsētas ēkas un nogaršojam pirmo itāļu picu.

Svētdiena – otrā diena – Roma.

No rīta aši paēdam brokastis un dodamies apskatīt Romu dienas gaismā. Vispirms dodamies uz Santa Maria Maggiore baziliku. Tā ir skaisti greznota ar zeltu, marmora grīdu un krāsainām stikla mozaīkām. Nākamā vieta Spāņu kāpnes. Kāpņu tuvumā izvietoti slaveni modes veikali, strūklaka, spēlē daži muzikanti. Šeit mēs nogaršojam ceptus kastaņus. Pēc tam dodamies uz Panteonu. Tam ir 16 kolonas, griesti veidoti kā kupols, kuram vidū 9 m diametrā tukšs caurums. Panteonā apglabāti Itālijas vēsturē nozīmīgi cilvēki. Pēc Panteona apskates apēdam pusdienu  picu kopā ar kaijām. Nākamo mēs apmeklējam Vatikāna valsti. Mēs izstaigājam visu Svētā Pētera baziliku un pat uzkāpjam 551 pakāpienu, lai no augšas apskatītu brīnišķīgi skaisto skatu no Vatikāna uz Romu, līdz pat kalniem. Vatikāna valstiņā apēdam gelato. Vienkārši brīnišķīgi! Un tad dodamies atpakaļ uz viesnīcu, lai steigtos uz vilcienu un pēc 2 stundu brauciena nonāktu Groseto (Grosseto).

Pirmdiena – trešā diena – Groseto.

Brokastis ēdam plkst.8.30. Pēc tam ejam uz svinīgo projekta atklāšanas pasākumu. Tajā uzstājas skolas direktore un projekta organizatore ar apsveikuma runām un muzikālus priekšnesumus sniedz skolas orķestris. Tiekamies ar pārējo valstu dalībniekiem. Pēc koncerta izveidojam Erasmus projekta bērnu komandu un spēlējam draudzības futbola maču ar Groseto skolas komandu. Pēc futbola spēles ejam uz sākumskolu, kur mazie skolēni sagaida mūs ar pašu darinātiem projekta dalībvalstu karodziņiem, dzied mums itāļu dziesmas un pēc tam uzdāvina suvenīrus. Skolas pagalmā uzspēlējam dažādas spēles. Vēlāk draudzības vakars - visu valstu projekta dalībnieki tiekamies Groseto vecpilsētas kafejnīcā pie mūsu viesnīcas.

Otrdiena - ceturtā diena – Groseto.

Pēc brokastīm tiekamies ar itāļu skolēniem, kas mūs kā gidi ved ekskursijā un iepazīstina ar Groseto vecpilsētu un tās vēsturi. Mēs fotografējam un filmējam. Pēc pusdienām dodamies uz skolu, lai ķertos klāt uzdevumam – veidojam plānu videofilmai, kurā jāattēlo mūsu ceļojums uz Itāliju.

Trešdiena – piektā diena – Groseto.

Rīts sākas ar brokastīm, tad mēs dodamies uz skolu strādāt pie projekta. To mēs gandrīz pabeidzam, vēl palieka daži sīkumi. Pēcpusdienā dodamies ekskursijā uz Tirēnas jūru un nelielu pilsētiņu tās krastā. Vispirms dodamies uz pilsētiņu kalnā, lai apskatītu brīnišķīgo apkārtni. Tur ir ļoti skaisti skati! Lai arī diena apmākusies un vējaina, mēs ejam peldēties. Peldējāmies  tikai mēs un Zviedrijas bērni, pārējiem ūdens ir par aukstu. Vakariņojam picērijā, ēdiens ļoti garšīgs.

Ceturtdiena – sestā diena – Groseto.

Ieturam brokastis ap plkst.8.30. Pēc brokastīm mums ir orientēšanās spēle pa Groseto pils apkārtni. Plkst.14.00 mums ir pusdienas. Šoreiz pusdienas mums pasniedz skolā, kur galdus klāj jaunie viesmīļi. Pēc pusdienām pabeidzam darbu pie video un dodamies atpakaļ uz mūsu mājvietu. Vakarā mums ir noslēguma ballīte, kurā dziedam karaoke ar citu valstu pārstāvjiem, skatāmies citu un mūsu veidotos video, saņemam sertifikātus par dalību projektā un no visiem atvadāmies. Pēc ballītes dodamies atpakaļ uz mājvietu un ejam gulēt.

Piektdiena – septītā diena – Sjēna (Siena).

Mums ir brīva diena, un tāpēc dodamies ekskursijā uz Sjēnu, kas ir gandrīz 2 stundu braucienā no Groseto. Apskatām no ārpuses  Santa Maria Assunta katedrāli, Kampo laukumu un Mandzas torni (Piazza del Campo Torre del Mangia), kalnaino apkārtni un senās ēkas, iegādājamies suvenīrus saviem mājiniekiem un atgriežamies Groseto. Vēl vakariņas Groseto picērijā un dodamies uz viesnīcu, lai sakārtotu ceļojuma somas, rīt plkst.5.30 jāizbrauc no viesnīcas, lai dotos mājupceļā.

Sestdiena – astotā diena. Groseto – Roma – Rīga – Kandava

Rīts sākas agri. Visi samiegojušies, bet gatavi garajam ceļam mājup. Mazliet skumji, ka jāatstāj siltā Itālija, bet arī priecīgi, ka drīz satiksim savus mājiniekus un varēsim dalīties ar iespaidiem par redzēto un piedzīvoto.