No 21. līdz 25. jūlijam papildināju savas zināšanas kursos "The Best Digital Tools for Language teachers" Barselonā, Spānijā. Kursos bija iespēja iepazīties ar vēl 8 angļu valodas skolotājiem no vairākām Eiropas Savienības valstīm - Čehijas, Polijas, Beļģijas, Ungārijas, Vācijas un Itālijas. Bija ļoti interesanti un vērtīgi nedaudz vairāk iepazīt citu valstu pieeju izglītībai un mācīšanās procesam, saprotot, cik reizē līdzīgi un dažādi esam, un ka varam ne tikai mācīties no citiem, bet arī parādīt, ko varam un darām mēs Latvijā.
Pirmajā kursu dienā kursu vadītāja sniedza nelielu ieskatu Barselonas vēsturē, kā arī ieteica vietas, ko noteikti apskatīt, ēdienus un dzērienus, ko nobaudīt. Savukārt, kursu dalībnieki sniedza īsu ieskatu par sevi, savu valsti un skolu. Grupas saliedēšanas nolūkos izspēlējām arī dažas spēles, stiprinot kopības sajūtu. Nākamajā dienā aktīvi sākām darboties ar dažādiem digitāliem rīkiem - guvām ieskatu, kā efektīvāk strādāt ar MI rīkiem - Chat GPT un Gemini. Tomēr lielāka uzmanība tika veltīta vietnei Curipod.ai, kurā veidojām paši savas stundas ar MI palīdzību, tās rediģējām un testējām viens otra izveidotās stundas. Vēl tikām iepazīstināti ar "Storybots' jeb stāstu robotiem, kurus skolotājs var izveidot kā palīgus skolēnam rakstīšanas prasmju uzlabošanai, izmantojot school.ai. Trešdien klase tika nomainīta pret Kataloniešu Nacionālās Mākslas muzeju, kur apguvām māksliniecisko domāšanu, strādājām pie domāšanas rutīnām. Šie interaktīvie uzdevumi lika aizdomāties par to, kā šos domāšanas uzdevumus iekļaut arī ikdienas stundās. Nakamajā dienā turpinājām apgūt digitālos rīkus - kā vienu no vērtīgākajiem varu nosaukt Briskteaching, kas skolotājam sniedz iespēju jebkuru digitālu tekstu pārvērst un pielāgot savu skolēnu vajadzībām, veidojot dažāda veida uzdevumus; kā arī pārbaudīt, vai skolēns savā darbā ir izmantojis Mi. Piektdienā ļoti radoši darbojāmies ar mākslinieciskākiem rīkiem - programmu, kas veido prezentācijas vai video balstoties uz doto tekstu - gamma.app un lumen5.com. Kursu noslēdzām sniedzot atgriezenisko saiti viens otram un izveidojot dziesmu ar MI palīdzību par kursu pieredzi Barselonā, kas izvērtās par ļoti aizraujošu aktivitāti. Protams, pirms došanās mājup, saņēmām kursu apliecības un apmainījāmies ar kontaktinformāciju.
Tā kā kursu apmeklēšana aizņēma tikai daļu no dienas, pietika laika apskatīt daudz kulturvēsturiski nozīmīgu vietu. Jāatzīst, ka Barselona patiešām pārsteidz ar savu arhitektūru un pilsētas plānojumu. Apskatīju to no abiem kalniem, kas to ieskauj no dažādām pusēm - Montžuika un Tibidabo. Kā viens no obligātajiem apskates punktiem, protams, Svētās Ģimenes baznīca, kas ir arhitekta Antonio Gaudi mūža darbs, bet aizvien notiek būvdarbi. Audiogida pavadībā apskatīju "Casa Amattler" - šokolādes ražotnes īpašnieku māju, izbraucu ar pilsētas tūrisma autobusu, redzēju Vidusjūru, braucot ar kuģīti, kā arī apskatīju tās iemītniekus Akvārijā un pat pamāju Spānijas karalim, kurš devās mājup no operas izrādes. Protams, izbaudīju arī gardās kataloniešu tapas un paelju. Vienīgais mīnusiņš - ilgstošā karstuma un sausuma dēļ Spānijā tiek taupīts ūdens, līdz ar to netika darbinātas lielās strūklakas. Neskatoties uz to, ļoti priecājos, ka pedagogiem tiek dota šāda iespēja paplašināt savu redzesloku ne tikai sava mācību priekšmeta pasniegšanas veidos, bet arī iepazīt citu valstu kultūru un tradīcijas.
Maija Kesenfelde