No 4. līdz 9.jūlijam piedalījos Erasmus+ programmas Europass Teacher Academy rīkotajos kursos “Digital Tools for Cultural Heritage Education” Splitā, Horvātijā.
Pirmajā kursu dienā notika dažādas iepazīšanās aktivitātes un katrs dalībnieks uzstājās ar prezentāciju, iepazīstinot ar sevi, savu valsti, pilsētu un skolu. Bija iespēja uzzināt par Itālijas, Portugāles, Ungārijas, Spānijas, Polijas, Čehijas, Horvātijas un Rumānijas kultūru un izglītības sistēmu. Vakarā kursu dalībnieki gida pavadījumā apmeklēja Romas imperatora Diokletiāna pili, kas veido daļu Splitas vecpilsētas un ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā.
Otrā kursu diena bija Horvātu valsts svētku diena (Uzvaras un dzimtenes pateicības diena) un pašiem horvātiem brīvdiena, taču mums mācības notika. Uzzinājām, kā praktiski darboties un mācību procesā iekļaut runājošus attēlus ar ChatterPix Kids, un izveidojām savas tautas pasakas e-grāmatu ar Book Creator, ar kuru pēc tam varēja iepazīties pārēji kursu dalībnieki. Uzzināju arī par pedagogiem noderīgu vietni Edutopia, kurā atrodami pasaules valstu skolotāju pieredzes stāsti, video.
Trešajā dienā klausījāmies horvātu valodas un literatūras skolotājas pieredzi par digitālo stāstu stāstīšanas projektiem vidusskolēniem. Apmeklējām Etnogrāfisko muzeju, meklējot līdzīgo ar savas tautas kultūru. Tajā bija apskatāmas dažādas kolekcijas – apģērbs, ieroči, darbarīki, rotas, mēbeles, rokdarbi, sadzīves lietas, kā arī fotogrāfiju izstāde “Drop by drop”. Uzzināju, kā pielietot Photosafari. Veidojām ar Canva muzeja afišu, kurā izmantojām muzejā uzņemtos foto.
Ceturtajā dienā apguvām lietotni Actionbond, paši gan izspēlējām to Splitas vecpilsētā, gan izveidojām katrs pats savu digitāli interaktīvu dārgumu medību spēli. Apmeklējām horvātu mākslinieka Emanuela Vidoviča gleznu galeriju. Izmantoju lietotni Stop Motion Studio. Iemācījos, kā izveidot savu ārkārtas ziņu ar Break Your Own News (Breaking News Generator), kas lieliski var noderēt, veidojot uzdevumus skolēnu kritiskās domāšanas attīstīšanai.
Piektajā dienā veidojām digitālus uzdevumus par savas valsti, izmantojot rīku Blooket, kas ļauj vienu un to pašu testu izspēlēt ar dažādu spēļu elementiem. Paši arī izspēlējām cits cita izveidotās spēles. Izmantojot lietotni InShot, veidojām nelielus video stāstus par savu mācību nedēļu Splitā.
Katrā dienā bija iekļauts kāds stāstījums, ekskursija vai prezentācija par Horvātiju – vēsturi, folkloru, arhitektūru, nacionālo virtuvi, tradīcijām u.tml. Piemēram, varējām klātienē klausīties klapas dziedāšanu, kas ir raksturīgs dziedāšanas veids tieši Horvātijai (a capella daudzbalsīgi dzied vismaz 4 vīri) un arī ir iekļauts UNESCO nemateriālā kultūras mantojuma sarakstā. Klapas grupas vadītājs vienmēr ir pirmais tenors, tieši viņš ir tas, kurš dziesmu uzsāk un vada, tikai pēc tam pievienojas pārējie. Dziesmu pamattēma parasti ir mīlestība, sadzīve, darbs, daba.
Kursu laikā bez Splitas paguvu apskatīt un iemīlēt arī 3 citas burvīgas Horvātijas pilsētas – Šibeniku, Trogiru un Omišu.
Pateicoties šiem kursiem, guvu iedvesmu, kā izmantot apgūtos rīkus savās mācību stundās. Nedēļa šķita kā pastaiga vēsturē – daudz stāstu, vēsturisku objektu, īpaši Trogirā. Paldies par aizraujošo piedzīvojumu Erasmus+ projektu koordinatorei Danutai Dudei, kas man ieteica apmeklēt tieši šos kursus.