Lapas karte
Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola

ERASMUS+ kursi skolotāju profesionālajai pilnveidei Itālijā

inshot_20210801_sertifikati_1.jpg

“Konfliktu vadība, emocionālā inteliģence un iebiedēšanas novēršana”

 Projekts Nr. 2019-1-LV01-KA101-060126erasmus_logo.jpg

Turpinot realizēt Erasmus+ projektu pedagogu profesionālajā pilnveidē “Sadarbību veicinoša mācību vide un starpdisciplinārās prasmes Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskolā” mācību mobilitātē devās mūsu skolas skolotāja Sanita Celma.

 Sākotnēji kursu apmeklējums bija plānots 2019./2020. mācību gada ietvaros, taču Covid-19 pandēmijas radīto ceļošanas ierobežojumu dēļ netika realizēts. Tādejādi kursi “Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention” norisinājās Europass Teacher Academy skolā Florencē no 12. – 17.jūlijam, 2021.gadā.

Kursus vadīja erudīta, profesionāla, ļoti zinoša un radoša lektore Susana Gagliano - Itālijā dzīvojoša amerikāniete (angļu valodas skolotāja, kura veido un izstrādā skolotāju profesionālās pilnveides kursu programmas).

Praktisko lekciju kursos piedalījās 9 pedagogi no trim ES valstīm - seši no Polijas, viena skolotāja no Austrijas, un divas no Latvijas.     Europass Teacher Academy  skola atrodas Florences  sirdī - vēsturiskajā Galletti pilī, tikai dažu soļu attālumā no Florences Doma, Signoria laukuma un Santa Croce bazilikas. Ēkas saknes meklējamas 19. gadsimtā, kad to neoklasicisma stilā 1831. gadā uzcēla arhitekti Vittorio Bellini un Antonio Catelani, un sākotnēji ēkā atradās milzīga tipogrāfija.

Kursu mērķis bija mācīties izprast dažādu skolēnu grupu socializēšanās dinamiku, un tās ietekmi uz klasi. Kursos skolotāji mācījās izprast skolēnu savstarpējās attiecības, kas var traucēt mācībām un radīt nelabvēlīgu klases/skolas vidi, un rast risinājumus tām.

Pirmajā dienā izmantojot dažādus spēļu elementus (ice-breakers), skolotāji savstarpēji iepazinās. Pasniedzējas pārdomātās un erudītās nodarbības veicināja mūsu saliedētību un savstarpēju uzticēšanos šo kursu laikā.

Nodarbību laikā pilnveidojām zināšanas par emocionālās un sociālās inteliģences prasmēm, kā tās uzlabot un pilnveidot sevī un citos. Dalījāmies starptautiskā pieredzē un analizējām dažādas situācijas, kā arī modelējām risinājumu variantus agresijas un iebiedēšanas mazināšanai skolēnu vidū. 21. gadsimtā šī ir ļoti aktuāla problēma kā skolēnu, tā arī pieaugušo vidū ne tikai Latvijā, bet arī Polijā, Austrijā, Itālijā u.c. valstīs.

Kursu laikā daudz darbojāmies praktiski, strādājām grupās, dalījāmies pieredzē par skolas ikdienu un darba specifiku.  Secinājām, ka ļoti būtiski ir stiprināt ikviena emocionālo inteliģenci, lai veicinātu labklājību, grupu saliedētību un piederības sajūtu skolas kopienai.

     Kursu programmā, lai padziļinātu dalībnieku redzesloku par Itālijas kultūru, bija iekļauta ekskursija gidi pavadībā. Tās laikā iepazināmies un aplūkojām  Florences vecpilsētas vēsturiskās vietas:
*Florences doms - Florences atpazīstamākā vieta, kas majestātiski paceļas virs šīs Renesanses laika pilsētas;

*Zelta tilts (Ponte Vecchio) - ir vecākais un slavenākais no septiņiem Florences tiltiem, kas ir viduslaiku akmens slēgta spandela segmenta arkas tilts pār Arno upi, un gar tā malām ir izkārtojušies zeltlietu veikali.

 *Ufitzi galerija (Galleria degli Uffizi) - šeit apskatāmas vairākas Botičelli gleznas, kā arī slavenās Mediči ģimenes mākslas kolekcija. Ufici Galerija ir viena no vecākajām un slavenākajām mākslas galerijām pasaulē. To sāka būvēt Džordžio Vasari 1560. gadā pēc Kozimo I de Mediči pasūtījuma.

*Vīna lodziņi - Florencē tādu ir vairāk kā 200. Pa lodziņu nodeva vīna kolbu klientam, bet samaksu neņēma rokās. Tika pasniegta gara metāla palete, uz tās tika likta samaksa, kuru pārdevējs nodezinficēja ar etiķi, pirms paņēma rokās.

*Signorijas laukums un Vekio pils (Piazza della Signoria e palazzo Vecchio) - Palazzo Vecchio ir rātsnams no kura paveras skats uz Piazza della Signoria laukumu. Tajā atrodas Mikelandželo Dāvida statujas kopija.

            Uzskatu, ka šādu kursu apmeklējums skolotājiem ļauj skolotājiem paaugstināt ne tikai savu profesionālo pieredzi, pašapziņu un svešvalodu zināšanas, bet arī veicina sociālās un sadarbības prasmes. Tā ir lieliska iespēja salīdzināt dažādas izglītības sistēmas, un vienlaikus kritiski izvērtēt savu līdzšinējo darba pieredzi.

            Esmu gatava dalīties pieredzē par kursos apgūto ar savas skolas skolotājiem.

Prezentāciju skatīt šeit

Skolotāja Sanita Celma


 



<>


Jaunākās galerijas