Lapas karte
Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola

ERASMUS+ kursi skolotāju profesionālajai pilnveidei Spānijā

spanija.jpg

“Komandas veidošana skolā: rotaļas un spēles pedagogu komandas veidošanai”

Projekts Nr. 2019-1-LV01-KA101-060126erasmus_logo.jpg

2020./2021. mācību gadā Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola realizē Erasmus+ projektu pedagogu profesionālajā pilnveidē (Projekta Nr: 2018-1-LV01-KA101-046808). Projektā ir iesaistīti vairāki pedagogi, kuriem ir iespēja apmeklēt dažādus profesionālās pilnveides kursus dažādās ES valstīs.

Sākotnēji kursi bija plānoti 2019./2020. mācību gada ietvaros, taču netika realizēti ceļošanas ierobežojumu dēļ. Europass teacher academy kursi “Team Building for School: Play and Fun, Building Educators’ Communities” notika Europen Academy of Creativity skolā Barselonā no 14. – 19.jūnijam, 2021.gadā. Uz kursiem devās un tajos piedalījās mūsu skolas skolotāja Lāsma Mūrniece.

Kursu galvenā tēma un mērķis bija parādīt un praktiski izmēģināt dažādas rotaļas un spēles skolotāja ikdienas darbā. Kursu vadītāja, skolotāju trenere – Spānijā dzīvojošā turciete Ayča Kepir ļoti radoši, atraktīvi un zinoši prata izskaidrot un praktiski parādīt ikvienas spēles daudzpusīgo pielietojumu. Viss, ko apguvām ir pielietojams vairākās situācijās, dažādām cilvēku grupām un dažāda rezultāta iegūšanai. Grupā bijām piecas skolotājas – divas no Latvijas un Igaunijas un viena no Itālijas. Nelielā grupas ļāva mācībām būt daudz individuālākām, katram bija iespēja izteikties, izmēģināt, diskutēt. Ņemot vērā ierobežojumus un laika apstākļus Barselonā, kursu norise tika plānota 5 stundas dienā un viena diena nodarbības ārpus klases, kad mācības un to ietvaros apgūstamās spēles tika apvienotas ar pilsētas iepazīšanu. Nedēļas un mācību plānojums bija tiešām pārdomāts, radošs un nenogurdinošs. Mācības tika uzsāktas ar individuālām spēlēm, nākamajā dienā mācījāmies strādāt un sastrādāties pāros, un mācību noslēgumā jau visas strādājām kā vienota komanda.

Ļoti interesantas bija sarunas mācību starplaikos, kad ar kolēģēm no citām valstīm dalījāmies pieredzē par skolas ikdienu un darba specifiku. Protams, interesants, bet ne pārsteidzošs bija fakts, ka vairāk kopēja ir Latvijai ar Igauniju un Spānijai ar Itāliju. Lai gan ne pozitīva iezīme, taču visās skolās aktuālākā problēma jauniešu starpā pašlaik ir iebiedēšana (bullying), kuram pašlaik efektīvs risinājums nav atrasts.
Kursu organizatori bija padomājuši arī par kursantu brīvā laika aktivitātēm ārpus mācībām: ⦁    ekskursija uz vienu no Barselonas mikrorajoniem Grasiju (Vila de Gràcia) - kluss rajons ar šaurām ieliņām un mājīgiem laukumiem, kuros atrodas bioloģiskās pārtikas tirgotavas, stilīgas kopstrādes telpas un mākslinieku studijas.
⦁    Plaça d'Espanya - Spānijas laukums ir viens no vissvarīgākajiem Barselonas laukumiem, kas uzcelts par godu 1929. gada Barselonas Starptautiskajai ekspozīcijai un kas notika Montžuikas pakājē, Sants-Montjuakas rajonā.
⦁    Pikaso muzeja - viena no plašākajām 20. gadsimta spāņu mākslinieka Pablo Pikaso mākslas darbu kolekcijām.
⦁    El Born Centre de Cultura i Memòria - pasākumu un kultūras vieta atjaunotā bijušajā tirgū, kurā izstādītas izrakumos atrastas 1700. gadu pilsētas drupas.
⦁    Poble Espanyl - iespēja vienuviet un dažu stundu laikā iepazīt visas Spānijas arhitektūru un raksturīgākos elementus. Uzskatu, ka šādu starptautisku kursu apmeklējums ikvienam skolotājam sniedz ne tikai jaunas zināšanas, tā ir iespēja sevi vispusīgi pilnveidot – valodu prasmes, starptautiska sadarbība, komunikācija, dažādu valstu pieredze, kultūra un daudz kas cits.

Prezentāciju skatīt šeit



<>


Jaunākās galerijas