ERASMUS+ kursi skolotāju profesionālajai pilnveidei Reikjavikā, Islandē
Kursu organizators: Smart Teachers Play More in Reykjavik, Iceland
Laiks: 2024. gada 14. jūlijs - 20. jūlijs
Kursi: Smart Teachers Play More Outdoors
Pašā vasaras vidū, no 14. jūlija līdz 20. jūlijam, apmeklēju profesionālās pilnveides kursus “Smart Teachers Play More Outdoors” Reikjavikā, Islandē. Kursu mērķis bija paplašināt savas zināšanas par Islandes valsti, tās kultūras mantojumu, ģeogrāfiju, klimatu, valsts izglītības sistēmu un apgūt dažādas interesantas metodes, kuras izmantot, mācot dažādas tēmas mācību stundās, aktīvi darbojoties. Nodarbības vadīja ļoti aktīvas, atraktīvas, interesantas pasniedzējas.
Grupas vadītāja bija sākumskolas skolotāja Sarah Jane Anthony. Grupā bija skolotāji no dažādām ES valstīm – Vācijas, Polijas, Čehijas, Spānijas, Igaunijas, Horvātijas, Francijas un es no Latvijas. Kursi iesākās ar dalībnieku savstarpēju iepazīšanu, stāstot par sevi, saviem hobijiem, savu darbu skolā, par valsti un par to, ko sagaida no šiem kursiem.
Kursu laikā tika izspēlētas ļoti daudz dažādas aktivitātes gan iekštelpās, gan brīvā dabā. Katra aktivitāte bija ar savu mērķi, ar savu sasniedzamo rezultātu. Visi ar interesi darbojās, spēlējās, lai labāk izprastu uzdevuma būtību.
Kursi: Well-being and Stress Management
No 14. līdz 20. jūlijam apmeklēju Erasmus+ profesionālās pilnveides kursus “Well-being and Stress Management” Reikjavikā, Islandē, kurus organizēja “Smart Teachers Learn More”.
Kursu mērķis bija iepazīstināt ar organizācijas “Smart Teachers Play More” izstrādātā projekta, kas apvieno akadēmisko mācīšanos ar rotaļām, kustībām un maņu aktivitātēm, ieviešanu Islandes skolās. Kursu laikā man bija iespēja iepazīties ar izstrādātā projekta ideju un metodēm, kā arī uzzināt, kā tas tiek realizēts vietējās skolās. Apmeklējām Islandes skolu un guvām ieskatu Islandes skolu sistēmā
Grupas vadītāja bija praktizējošā sporta skolotāja Kristin Einarsdóttir. Grupā bijām 12 dalībnieki no Čehijas, Vācijas, Somijas, Ungārijas un Latvijas. Nodarbības bija dinamiskas un jautras, veicām dažādas komandas saliedēšanas un “iepazīšanās” aktivitātes. Praktiski darbojoties apguvām metodes, kas palīdz mazināt stresu, veicām pozitīvas komunikācijas un aktīvas klausīšanās vingrinājumus, praktizējām dažādas apzinātības un meditācijas metodes.
Tāpat arī kursos tika atvēlēts laiks, lai kursa dalībnieki dalītos pieredzē ar aktivitātēs, ko viņi izmanto savā skolā/valstī, tādējādi ļaujot mācīties no līdzīgi domājošiem skolotājiem no dažādām valstīm.
Kultūras aktivitātes:
Kursu organizatori bija parūpējušies, lai paši savām acīm redzētu brīnišķīgos Islandes dabas skatus un ainavas. Priecājāmies par iespēju izbaudīt dažādās temperatūrās esošos karstos avotus. Apbrīnas vērti bija daudzie ūdenskritumi, īpaši Gulfoss, Skógafoss un Seljalandsfoss. Netālu no Vikas pilsētiņas Atlantijas okeāna krastos slējas bazalta klintis Reynisdrangar, kas atgādina akmens krāvumus. Šeit Dirhoulaija zemesraga melnajā pludmalē ieraudzījām tur mājojošos un Islandes simbola godā iekļuvušos pafinus jeb “tuklīšus”. Neparastu skatu varējām vērot pie Geizera, kurš negaidot no zemes dzīlēm izšaujas un debesīs paceļas kā karsta ūdens šalts. Neparasts un pat nedaudz sirreāls skats paveras braucot cauri lavas klātajiem kalniem, kas tiešām kūp no zemes dzīlēs esošajiem daudzajiem karstajiem avotiem. Pasakains skats pavērās uz ledājiem, kuriem pietuvojāmies un varējām pat pieskarties mazajām ledus „saliņām”. Skaists skats pavērās, ielūkojoties izvirdušā vulkāna krāterī, kurš pretī vērās kā debeszila „actiņa.”
Kājām izstaigājām Islandes galvaspilsētu Reikjaviku, kura sevī „paslēpusi” vareno Halgrimura baznīcu, brīnišķigo Harpas koncertzāli, kura „ietērpusies” krāsaina stikla sienās,stilizēta atveida vikinga laivu, kā arī savu skaisto vecpilsētu ar tās košajām mājiņām, kā arī tās jaunos un nepārtraukti augošos rajonus ar plašajām ielām un interesanto arhitektūru. Kā noskaidrojām, tad pilsētas nosaukums “radies no vārda “reyk”, kas tulkojumā nozīmē “dūmi”, un tie patiešām tur vēl vietām ir redzami.
Un kā gan bez islandiešu tradicionālo ēdienu nobaudīšanas – rupjmaizes saldējums, kanēļmaizītes, omāru zupa, frī kartupeļi ar zivi, pūdētā haizivs, jēra gaļas zupa!
Uzskatām, ka kursi bija ļoti labi noorganizēti. Šādu starptautisku kursu apmeklējums ikvienam skolotājam sniedz nenovērtējamu pieredzi viņu profesionālajā darbībā, paplašina zināšanas par mācību procesu, pilnveido svešvalodu prasmes, paplašina mūsu skolotāju sadarbību un komunikāciju ar citu valstu kolēģiem, padziļina mūsu kultūras un vēstures izpratni.
Pēc atgriešanās no kursiem esam gatavas dalīties pieredzē par pieredzēto un apgūto.
skolotājas Agita Riekstiņa un Danuta Dude