Lapas karte
Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola

Erasmus + projekta “Follow the Yellow Brick Road wit MI Theory” mobilitāte Spānijā

img4475.jpgErasmus+ projekta “FOLLOW THE YELLOW BRICK ROAD WITH MI THEORY” 6.mobilitāte Purchenā, Spānijā (08.05.2023.-12.05.2023.)

 Erasmus+ skolu sadarbības projekta “Follow the Yellow Brick Road With MI Theory” noslēguma vizītē no 8.maija līdz 15.maijam piedalījās četras Kandavas K.Mīlenbaha vidusskolas skolnieces – Laura Kolāte, Estere Bondarenko, Tīna Keita Ceiča un Paula Lietiņa. Viņas šajā tālajā ceļā pavadīja skolas direktore Daiga Puga un projekta koordinatore Danuta Dude. Šīs mobilitātes mērķis bija sadarbībojoties pilnveidot savas loģiski-matemātiskās, vizuāli-telpiskās, interpersonālās, pašizpratnes un valodu inteliģences spējas.

Pirmo mobilitātes dienu sākām ar IES Entressierras pamatskolas iepazīšanu. Skolas skolēni bija sagatavojuši izstādi, kurā demonstrēja projekta laikā paveikto. Vēlāk piedalījāmies matemātikas, fizikas un trīsdimensionālu objektu dizaina veidošanas darbnīcās, kur katram dalībniekam bija iespēja demonstrēt un pilnveidot savas prasmes. Pēcpusdienā apmeklējām Purchenas pašvaldību un iepazināmies ar pilsētu.

Nākamajā dienā devāmies ekskursijā uz Granadu. Apmeklējām Alhambras pili un cietoksni, kas ir iekļauti Unesco Pasaules mantojuma sarakstā, bet tās parks ir atzīts par vienu no divpadsmit Spānijas dārgumiem. Uzzinājām, ka šī pils tiek uzskatīta par vienu no ievērojamākajiem Islama arhitektūras paraugiem. Šeit varējām ne tikai apbrīnot pils un parka burvību, bet arī iepazīties ar pils un Spānijas vēsturi. Pēcpusdienā devāmies uz Grandas vecpilsētu, kur mūs priecēja pilsētai raksturīgie senatnīgie, krāšņu parku ieskautie nami. Lai vēl pilnvērtīgāk iepazītu Spānijas kultūru, vakarā apmeklējām flamenko šovu. Šeit guvām īpaši emocionālu baudījumu, iepazīstot šo spāņu dejas un dziesmu sakausējumu, kas neatstāj vienaldzīgu nevienu.

Trešās dienas rītā devāmies uz Cabo de Gata biosfēras rezervātu, kura ir aizsargājama teritorija Vidusjūras krastā. Šeit skatam pavērās viena no skaistākajām piekrastes ainavām. Vienlaikus pilnveidojām savas zināšanas par aizsargājamajām teritorijām, piekrastes purviem un daudzveidīgajām gājputnu sugām, kuras šeit var ieraudzīt.  Lai gan sākotnēji bija plānots doties izbraucienā ar kajakiem, tas tomēr netika realizēts lielā vēja dēļ. Tāpat arī devāmies pastaigā un izbaudījām Almerias šaurās ieliņas, iepazīstot gleznainos un vēsturiskos pilsētas kvartālus.

Ceturtā  diena tika pavadīta  Macaelā, kur uzzinājām visu par marmoru. Apmeklējām marmora raktuves, kur gida pavadībā iepazināmies ar marmora ieguves procesu. Pašiem bija iespēja aplūkot dažādas ierīces tā ieguvei un smalcināšanai.  Pēc tam devāmies uz vēstures muzeju, kur ne tikai attēlos aplūkojām marmora raktuvju vēsturisko gaitu un dažādus artefaktus, bet varējām arī aprunāties ar bijušajiem raktuvju strādniekiem, un izmēģināt savas spējas marmora izstrādājumu gatavošanā. Pēcpusdienā devāmies uz Ibanezas mākslas muzeju. Šeit skolēniem interesantā un nepiespiestā gaisotnē zinoša mākslas skolotāja pavadībā, bija iespēja iepazīt un izzināt dažādus mākslas stilus, aplūkot dažādu laikmetu darbus un noskaidrot to autorus.

Visas ekskursiju dienas bija lielisks veids ne tikai Spānijas dabas, kultūras un vēstures izzināšanai, bet arī projektā izvirzīto mērķu sasniegšanai.  Darbojoties ārpus ierastās skolas vides, tika  attīstītas un pilnveidotas starppersonu (spēja atklāt un atbilstoši reaģēt uz citu cilvēku noskaņojumu, motivāciju un vēlmēm) un intrapersonālās (spēja apzināties sevi un saskaņoties ar iekšējām jūtām, vērtībām, uzskatiem un domāšanas procesiem) inteliģences. Līdzās tām skolēni pilnveidoja matemātiski-loģisko, kinestētisko, dabaszinību, vizuāli-telpisko un valodu inteliģences.

Pēdējo projekta dienu aizvadījām Purchenā. Rīta pusē devāmies uz vietējo pašvaldību, kur svinīgā atmosfērā mums tika pasniegti sertifikāti. Bet pēc tam visus projekta dalībniekus vēl vairāk satuvināja dalība “Mauru” sporta spēlēs, kas ir Purchenas tradicionālās spēka un veiklības sacensības jau no 16.gadsimta. Dalībnieki varēja mēroties dažādās disciplīnās, kā piem., loka šaušanā, svarcelšanā, bumbiņas mešanā mērķi, skriešanā u.c.

Vakarā tikāmies vietējā kafejnīcā uz noslēguma pasākumu. Nepiespiestā atmosfērā skolotāji, skolēni un viņu vecāki vēlreiz pārsprieda piedzīvoto. Jaunie draugi deva solījumus turpināt iesākto draudzību arī pēc atgriešanās mājās. Savukārt skolotāji, neraugoties uz to, ka šī bija projekta pēdējā mobilitāte, vienojās par turpmāko rīcību, lai sekmīgi iesniegtu projekta noslēguma atskaiti.

Paldies ikvienam, kas šo trīs gadu laikā iesaistījās un atbalstīja projekta norisi!

              Direktore Daiga Puga un skolotāja Danuta Dude

Saite uz e-gramatu

img4502.jpg img4517.jpg img4508.jpg img4475.jpg img4509.jpg img4578.jpg img4468.jpg img4463.jpg img4458.jpg img4449.jpg img4948.jpg img4931.jpg


<>


Jaunākās galerijas