Lapas karte
Arī šogad ikvienam skolas skolēnam, skolotājam vai vecākam ir iespēja iesaistīties Latvijas Nacionālās bibliotēkas lasīšanas veicināšanas programmā "Bērnu, jauniešu un vecāku žūrija".
Šī gada kolekcijas grāmatas skolas bibliotēkā ir pat vairākos eksemplāros un vēl gaida savus lasītājus. Līdz 2022.gada janvāra beigām dalībniekiem jāizlasa sešas izvēlētās vecuma grupas grāmatas un jāaizpilda elektronisko grāmatu novērtēšanas anketu.
Lasīt visu ziņu (7)Saulains rīts, čalas, smaidi, koši ziedu pušķi, klasesbiedrus un audzinātāju meklējoši skatieni… 1. septembra svētku brīdi atklāj viesmākslinieki - enerģiskā skaistās balss īpašniece Agnese Čīče un pianists Zigurds Turss. Dziesmas noteikti aiznes pieaugušos atmiņās par savu bērnību…
Un tad jau ir klāt mirklis, kad, ar košām vējdzirnaviņām pamājot lielajai skolas saimei, aiz savām audzinātājām Zandas Zeltzaķes un Ligitas Zāģeres Ozolāju estrādē Zinību dienas rītā divpadsmitajiem pie rokas iesoļo 39 pirmklasnieki.
Lasīt visu ziņu (32)Kad sauso, tveicīgo vasaru pasteidzies nomainīt rudens drēgnais pieskāriens, arī skolotājiem beidzies atvaļinājumu laiks. Lai iesildītos, smeltos idejas jaunajam darba cēlienam, Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskolā 24.un 25 augustā tika rīkotas skolotāju metodiskā dienas.
Pirmajā dienā pieredzē dalījās 3 kolēģi. Divi no viņiem šovasar pabeiguši mācības kādā no augtākās izglītības iestādēm. Elīza Vītola, kam šis ir jau otrais maģistra diploms, pastāstīja kolēģiem, ko viņa divu gadu garumā darījusi, lai aizstāvētu maģistra darbu “Sociālā dienesta un izglītības iestādes sadarbība darbam ar sociālā riska ģimenēm Kandavas novadā”. Savukārt Gatis Frīdenbergs kolēģus iepazīstināja ar sava bakalaura darba ”Jaunā mācību satura izstrāde un aprobācija kompetencēs balstītās attālinātās mācībās pamatskolas klasēs” rezultātiem.
Angļu valodas skolotāja Inese Ozola-Zaļā šovasar ar kolēģiem pieredzē dalījās jau otro reizi un neskopojās ar padomiem, ko ieguvusi pavasarī, mācoties ASV, un kas var noderēt jebkura skolotāja darbā.
Pateicoties ERASMUS+ programmai un mūsu koordinatorei Danutai Dudei, 7 Kandavas K.Mīlenbaha vidusskolas pedagogi šovasar izmantoja brīnišķīgo iespēju ceļot un ceļojumā mācīties jeb profesionāli sevi pilnveidot. Tāpēc 25.augustā skolas aktu zālē projekta dalībnieces dalījās ar citiem skolas skolotājiem par vasarā kursos redzēto, dzirdēto, apgūto, piedzīvoto.
Lasīt visu ziņu (18)Latvijas skolās mainījies veids, kā tiek organizētas mācības vispārējā vidējā izglītībā. Aptuveni 30 % mācību laika, visvairāk 12. klasē, jaunieši varēs veltīt tiem mācību priekšmetiem, kuri viņus īpaši interesē, – mācīties tos padziļināti un apgūt brīvas izvēles specializētos kursus. Skolēni izvēlēsies un apgūs 3 padziļinātos kursus, kurus mācīties augstākajā mācību satura apguves līmenī, veiks un aizstāvēs projekta darbu – pētniecības, jaunrades vai sabiedrisko darbu saistībā ar vienu vai vairākiem padziļinātajiem kursiem.
Vidusskolas posmā skolēni mācību saturu apgūst saskaņā ar jomās plānotajiem rezultātiem kursu veidā:
Kandavas K. Mīlenbaha vidusskola 2022./2023. mācību gadā skolēniem piedāvās divus virzienus – Sociālo un dabas zinātņu virzienu (bioloģija, matemātika un sociālās zinātnes padziļinātā līmenī) un Sociālo un humanitāro zinātņu virzienu ( latviešu valoda un literatūra, angļu valoda un sociālās zinātnes padziļinātā līmenī).
Lasīt visu ziņu“Vides un āra izglītība”
Projekts Nr. 2020-1-LV01-KA101-077226
Profesionālās pilnveides kursus Islandē “Environmental and Outdoor Education” no 24.-30.jūlijam apmeklēja Kandavas K.Mīlenbaha vidusskolas skolotāja Ināra Batņa.
Gribu sākt ar ķīniešu atziņu, kuru dzirdēju no kursu organizatoriem: “ Ja tu plāno gadu uz priekšu – sēj rīsus, ja tu plāno vairākus gadus- stādi kokus, bet ja tu plāno gadsimtu – izglīto cilvēkus…”.
Pandēmijas laiks ar attālināto mācību organizēšanu arvien noteiktāk liek domāt par skolēnu mācīšanos ārpusklases vidē, tādejādi padarot drošu skolēnu savstarpējo komunikāciju un reizē mācību satura jēgpilnu apguvi. Jaunā kompetenču izglītība un planētas ilgtspējīgas attīstības nodrošināšana liek dažādot metodes un paņēmienus pārveidotā mācību satura apguvē, īpaši dabaszinībās, tāpēc šo metožu izmantošana kļūst arvien aktuālāka skolotāju profesionālajā varēšanā.
Lasīt visu ziņu