Lapas karte
Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola

ERASMUS+ kursi skolotāju profesionālajai pilnveidei Spānijā

3.jpgERASMUS+ kursi skolotāju profesionālajai pilnveidei Spānijāpicture2.jpg

„Māksla kā terapija: pašizpausme un īpašās vajadzības mākslas izglītībā.”

Projekta Nr.2020-1-LV01-KA101-077226

No 1. līdz 6. augustam Spānijā, Barselonā piedalījos profesionālās pilnveides kursos „Art as Therapy: Self-Expression and Special Needs in Art Education”.

Kursus vadīja iedvesmojoša pasniedzēja no Barselonas – Marina Clauzet, kas ir arī humānistiskās mākslas terapeite un jogas pasniedzēja. Kursu mērķis bija prezentēt vizuālās mākslas terapeitisko spēku, tiešā veidā eksperimentējot ar dažādām mākslas tehnikām, piemēram, glezniecību, 3D, kolāžu, jauktu tehniku, fotogrāfiju. Kā arī pilnveidot skolotāju zināšanas par netradicionālām vizuālās mākslas tehniku apguves iespējām, kas balstītas uz mākslas terapijas metodēm. 

Kursos piedalījās 9 pedagogi no dažādām valstīm – Grieķijas, Vācijas, Rumānijas, Slovēnijas, Čehijas un Latvijas. Mācības notika pašā Barselonas vecpilsētas centrā – „Europass Academy of Creativity” telpās. Pirmajā dienā tikām iepazīstināti ar kursu mērķiem un plānotajām nedēļas nodarbēm, tika noorganizēta radoša „Ledus laušanas” aktivitāte, kā arī katrs kursu dalībnieks prezentēja sevi, savu darbavietu un valsti, kas palīdzēja savstarpēji tuvāk iepazīties ar ikvienu no kursu dalībniekiem. Katru dienu tika iepazīta teorētiskā puse par reālo mākslas terapiju, bet kursu pamatā bija praktiskas aktivitātes un eksperimentēšana ar mākslas terapeitisko spēku, lai uzzinātu, kā pareizi reaģēt uz savu skolēnu vajadzībām un lūgumiem.

Kursi palīdzēja labāk saprast:

  • kā, izmantojot mākslas spēcīgo terapeitisko spēku, var veicināt labklājību, empātiju, garīgo un emocionālo izaugsmi;
  • kā izmantot mākslu kā līdzekli, lai veicinātu skolēnu integrāciju un tā kalpotu kā īpašs saziņas līdzeklis;
  • ka eksperimentējot ar mākslas tehnikām, var atrast atbilstošo mākslas lomu pozitīvai, efektīvai skolotāja un skolēna saskarsmei.

Kopumā kursu laikā tika veiktas vairāk kā 10 praktiskās, radoši mākslinieciskās aktivitātes. Pirmais praktiskais darbs tika uzdots veikt visas mācību nedēļas garumā. Bija jāizveido katram savs plastilīna talismans, ar kuru katru dienu jādodas ārpus mācību ekskursijā pa Barselonu un radošā veidā jānofotogrāfē. Šis mājasdarbs bija kā papildus motivācija neslēpties no karstās saules atvēsinātajā viesnīcas numuriņā, bet doties izpētīt Barselonu pēc iespējas vairāk. Šajās dienās apskatīts un izstaigāts tika patiešām daudz. Ikviens apskates objekts šķita neatkārtojams un brīnumskaists, bet dažas vietas kļuva man tik iemīļotas, ka bija vēlme tur atgriezties atkal un atkal. Daži no tiem:

Plaça d'Espanya, Parc de Montjuic, Museu Nacional d`Art de Catalunya, Magic Fountain – spilgti, tūristu iecienīti apskates objekti, kas novietoti vienuviet un atradās tikai pāris soļu attālumā no manas apmešanās vietas Barselonā.

Plaça de Catalunya, La Rambla, Barri Gotika – kaut arī ar cilvēkiem pārpildītas ielas un vietas, bet brīnišķīgas pastaigu un ekskursiju vietas, lai apbrīnotu Barselonas neatkārtojamo arhitektūru un mākslas stilus.

Poble Espanyol – brīvdabas arhitektūras muzejs, kurā apvienoti dažādi arhitektūras stili no visas Spānijas.

Kaut arī pirms došanās uz kursiem Barselonā jutos ļoti satraukta un nepārliecināta, bet atgriežoties atpakaļ, es varu teikt lielu paldies par šo doto iespēju man. Šī bija lieliska pieredze, jauniegūtas zināšanas, kuras pielietot turpmākajā pedagoģiskajā darbā, kā arī uzlabotas svešvalodu prasmes. Labprāt, kursos iegūtajās zināšanās, dalīšos ar kolēģiem un izmantošu apgūtās metodes darbā ar skolēniem.

Skolotāja Sana Gūtšmite

Projekta prezentāciju skatīt šeit



<>


Jaunākās galerijas