Šī gada 13.aprīļa lietainajā rītā no Kandavas K.Mīlenbaha vidusskolas mācību ekskursijā uz Rīgu devās 3.b klase (audzinātāja Sanita Celma) un 3.a klase (audzinātāja Sana Gūtšmite).
Pa ceļam piestājām krāšņās Jaunmoku pils parkā. Tālāk devāmies uz galvaspilsētu. Tur iepazinām Latvijas arhitektūras un mākslas pieminekli, ēku, kas lepojas ar savām tradīcijām un 100 gadu ilgo vēsturi, vietu, kur proklamēta mūsu valsts, - Latvijas Nacionālo teātri.
Projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros mēs šeit apmeklējām režisora un scenogrāfa Reiņa Suhanova ietudēto izrādi „Pinokio piedzīvojumi”.
4. a klases skolēni 12.aprīlī viesojās Liepājas teātrī, kurā projekta “Latvijas skolas somas” ietvaros skatījās Justīnes Kļavas izrādi "Polianna", kas veidota pēc Eleonoras H.Porteres tāda paša nosaukuma romāna motīviem. Populāro un sirsnības pilno izrādi par Poliannu un viņas prieka spēli iestudējis režisors Dž.Dž. Džilindžers.
Skolēni Liepājas teātrī bija pirmo reizi un ar piedzīvoto ir ļoti gandarīti, tāpēc
lai vienmēr mums piemīt optimisms un priecīgi, priecīgi, priecīgi…
4.a klases audzinātāja
Lasīt visu ziņu5.aprīlī Kandavas K.Mīlenbaha vidusskolas sākumskolas klasēm bija iespēja noklausīties koncertprogrammu "Vectētiņa brīnumlāde", ko, pieaicinot komponistu Māri Lasmani un dziedātāju Ingunu Kalniņu, veidojis dzejnieks Normunds Beļskis, prezentējot savu tāda paša nosaukuma dzejoļu grāmatu bērniem.
Klausoties jaukās dziesmas, autora lasītos dzejoļus un atmiņu stāstījumus, bērni varēja iepazīties ar dzīvi lauku sētā.
Dzejnieks šo grāmatu veltījis savam mazdēlam, tādēļ priekšnesumi bija bērniem labi saprotami, sirsnīgi, pilni mīlestības un gaišuma.
Skolēni šo koncertprogrammu noklausījās ar aizrautību.
2. martā, pateicoties projektam ”Latvijas skolas soma”, mūsu skolā viesojās brīnišķīgi mūziķi - Nils Īle un Maija Sējāne-Īle.
5.-9.klašu skolēni tika iepazīstināti ar dažādiem perkusiju instrumentiem no visas pasaules. Skolēni ne tikai klausījās, bet arī paši izmēģināja muzicēšanu - mūziķu pavadībā radīja skaņdarbu. Tā bija iespēja pataustīt, apskatīt, sadzirdēt neparastos instrumentus, būt dalībniekam vienreizējā orķestrī. Mūzikas ritmi un skaņas valoda deva iespēju atvērties katram skolēnam. Nodarbības noslēgumā visi vienojās kopējā dejā afrikāņu ritmos. Interese bija milzīga, skolēni arī pēc nodarbības vēlējās ilgāk pakavēties sarunās ar mūziķiem, teica viņiem paldies par izglītojošo un atraktīvo nodarbību.
Lasīt visu ziņu1.novembrī skolā viesojās projektu teātris „TEĀTRIS UN ES”. Programmas "Latvijas skolas soma" ietvaros 1.-3. klašu skolēniem bija iespēja vērot jautru režisora Armanda Ekšteta izrādi „Trušu kāposti jeb kā kļūt par varoni?” Trušiem bija apnicis baidīties un drebēt kā apšu lapām. Viņi bija nolēmuši kļūt par varoņiem. Bet kas ir varonis? Un vai viegli par tādu kļūt? Šī bija piedzīvojumu izrāde bērniem par bailēm un to pārvarēšanu. Izrāde rosināja bērnus būt drosmīgiem, uzmanīgiem, sadarboties savā starpā un risināt dažādas problēmsituācijas. Visas izrādes laikā bērni aktīvi līdzi darbojās (no savas sēdvietas zālē), palīdzot izrādes varoņiem – trušiem, būt drosmīgiem un kļūt par īstiem varoņiem.
11. oktobrī programmas "Latvijas skolas soma" ietvaros pie mūsu skolas jaunāko klašu skolēniem viesojās pasaku stāstnieks Raitis Zapackis. Tērpies, kā no senas pasakas izkāpis, viņš stāstīja par pasaku vēsturi, kā pasakas radušās. Skolēni varēja uzzināt, kādi pasaku tēli ir bijuši dažādām tautām. Izrādās, ka viens un tas pat pasaku tēls dažādām tautām varēja būt pavisam atšķirīgs. Skolēni ar aizrautību klausījās, kā ar savu brīnišķīgo balsi pasaku stāstnieks to arī nodemonstrēja. Runāšana dažādās balsīs skolēniem patika visvairāk, tā varēja iztēloties varoņa vecumu, izskatu un raksturu.
13.maijā 5.-12.klases skolēniem projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros bija iespēja tikties ar aktieri Ēriku Vilsonu un noskatīties viņa monoizrādi “Nezāle”, kas veidota pēc Rūdolfa Blaumaņa noveles “Nezāle” motīviem. Aktieris pirms izrādes mazliet parunāja ar skolēniem gan par dažādām dzīves situācijām, gan par teātri, kā arī par lomu izvēli. Monoizrādē tika iesaistīti septiņi skolēni, kaut arī tikai sēžot un turot rokās atveidojamā varoņa portretu, viņi uzskatāmi palīdzēja publikai iedomāties noveles tēlus. Izvēloties aktierus, režisors uzreiz iepazīstināja skatītājus ar nelielu atveidojamā varoņa raksturojumu.